Blogger templates

Pages

Breaking News

Thursday, 5 May 2016

Diari Kerja: Konvensyen KIK Peringkat PSIS 2016

Masa kian mencemburui kita, mana tidaknya apabila apa yang kita rancang untuk merencanakan satu konvensyen yang julung kali di adakan..macam2 wujud difikiran..risau pn ada dengan memikirkan apa yang terbaik untuk diberikan agar konvensyen ini dapat dilaksanakan dengan sempurna. Xsalah mencuba sesuatu yang baru. KIK bukan benda baru tetapi agak baru untuk PSIS ini. Rasanya sudah 2 tahun lebih dirancang dan diberi kursus supaya setiap jabatan dapat membentuk kumpulan KIK agar melahirkan kumpulan inovasi bagi setiap jabatan. jangan ditanya tentang apa yang organisasi mampu beri kepada kita tetapi apa yang kita mampu beri kepada organisasi. Jom kita ber"KIK". Semoga menjadi titik tolak untuk membudayakan cara kerja yang cemerlang dan terbaik.

Lebih baik mencuba membuat sesuatu yang baik dari kita dok cari kesalahan orang lain. Setiap kejayaan mesti ada permulaan. Semoga konvensyen kali ke 1 ini memberi inspirasi kepada orang lain untuk menyambung kesinambungan kerja yang telah dicipta. Ayuh terus maju dan jangan pernah putus asa.

Juri tanya: Kenapa pilih nama OMEGA?

kan omega tu dh biasa orang guna?
Yea Dr tetapi ini OMEGA lain.
OMEGA  ini bermaksud:
1. Originality
2. Meaningful
3. Easy
4. Green concept
5. Awesome

Terima kasih kepada OMEGA. Usaha bersama menghasilkan kejayaan. Sy gembira sebab berjaya mencipta satu lagi sejarah baru disini. Teruskan usaha di masa akan datang. Semoga lebih bersatu padu untuk ke peringkat kebangsaan nanti. Cayok2.










boleh layari:

https://sites.google.com/site/kikpsis16/

KEPUTUSAN PENUH

Kategori teknikal
1.  Omega: Jka
2.  Ohm : Jke
3.  C-Pop: Jmsk

Kategori pengurusan
1.  Deca : Jtmk
2.  Sphere: Jph
3.  Jaguh Perubahan: Jp

Persembahan terbaik: Omega: Jka












Monday, 2 May 2016

Diari Kerja: International Innovation Design & Articulation 2016

30 April Politeknik Sultan Idris Shah (PSIS)

PSIS telah menghantar 3 penyertaan iaitu 1 kumpulan pensyarah dan 2 kumpulan pelajar bagi menyertai ''International Innovation Design & Articulation 2016" di Kangar Perlis Anjuran UiTM Perlis pada 28 & 29 April 2016.

Kumpulan  pensyarah bagi kategori B diketuai oleh En Saifulbahari B Mohd Rasid
(new inventor, lecturer & industry) terdiri daripada 5 orang pensyarah JKA.

Kumpulan pelajar pula bagi kategori C (students) terdiri daripada 3 orang pelajar JKA setiap kumpulan.

Kumpulan pensyarah JKA PSIS telah memenangi pingat SILVER bagi kategori tersebut.

Bagi kumpulan pelajar pula satu kumpulan dibawah seliaan Pn Munira telah mendapat pingat SILVER juga. Satu kumpulan lagi mendapat sijil penyertaan.

I-Idea 2016 ini telah dirasmikan oleh Timbalan Menteri Teknologi dan Inovasi iaitu YB Datuk Dr Abu Bakar Mohamad Diah.





















Tuesday, 19 April 2016

Diari Peribadi: Anugerah Kecemerlangan Bukan Segalanya Tapi Pemangkin untuk lebih cemerlang

Ada org kata APC tu apa? satu anugerah bagi kami penjawat awam dalam prestasi kerja. Bukanlah yg xdpt tu xbagus. Tapi ada kuota kan..setiap tahun ada beberapa org yg akan dapat. Selama 14 tahun sy bekerja ini lah pertama kali saya dapat. Kenapa saya menunggu lama sedangkan ramai lg org yang xcemerlang pn boleh dapat. Itu namanya rezeki. Lagipun saya asyik berpindah tempat kerja. Xcukup kitaran dah pindah. Dulu masa di Poli PD 4 tahun sy disana sebelum saya samb stadi. Tapi masa tu sistem lebih kepada senioriti. Sy junior lagi lambat la sy nk tunggu giliran. Selepas tamat belajar saya diarahkan untuk SETUP Kolej Komuniti Baru..di Muar dengan bidang bukan kepakaran saya. Saya suka atau x saya terpaksa akur kepada kerja. Jadi sebelum kolej tu dibuka, sy dipinjamkan ke Kolej Komuniti Ledang Johor. Rasanya masa tu stress sangat. Mana x nya..saya masa tu tinggal di port dickson berulang alik ke Ledang Johor dengan masa perjalanan 1 jam 45 minit. Setiap hari selama 3 bulan. Selepas tu kolej komuniti di Muar dapat Pengarah baru. Masa tu hanya kami berlima. Pengarah, saya, tina, eo sowg, pembantu tadbir sowg dan sowg juruteknik. Kami setup tempat ini dari kosong sampai sempurna. Dari berkongsi satu kipas untuk satu opis sampai la ada aircond penuh. Mmg giler la masa tu..susahnya dan banyak keje kena buat. Nasib baik masa tu ada 2 lecturer kontrak bantu kami. Dah la saya dengan tina jek pensyarah masa tu. Kami pergi bus stand Muar edar flyers, cari pelajar, jumpa ketua kampung untuk promosi Kolej. Bukan senang nk jd senang. Terlalu pedih untuk dikenang. Tapi saya bangga sebb sy mampu membangunkan satu Kolej dan memberi ilmu kepada masyrakat sekitar. Disitu saya belajar cara berkomunikasi dengan orang kampung, cara berurusan dengan Yb dan masyarakat sekeliling. 9 bulan saya disitu dan akhirnya saya dapat pindah ke Poli Melaka. Bukan xsyg keje kt situ tp saya bidang lain situ bidang lain. Bukan jiwa..huhu. Di melaka saya meneruskan delegasi saya dengan pelbagai benda saya buat. Xlama dalam 2 tahun setengah shj..sy terpaksa akur untuk pindah ke Sabak bernam ini kerana isteri tercinta. Sy sayang isteri saya sebab tu sanggup korbankan kerjaya saya di Melaka yang tengah TOP masa tu. bagi saya untuk dapat sesuatu saya perlu korbankan sesuatu. Disini dibumi sabak bernam ini, saya bawa pengalaman dan ideologi saya. Saya cipta dan buat semua yang sy nak lakukan. Bagi saya, kalau kita bagus..dimana pn kita berada pasti kita akan mampu mencipta sejarah kita sendiri. Bersyukur sangat sebab sy berjaya mencipta kejayaan demi kecemerlangan. Macam saya kata sebelum ini, hidup biar berbakti pada orang, percayalah suatu hari nanti kita pasti balasan Allah yang sebaiknya. Ada dugaan ada musibah ada halangan dan ada jugak yang akan benci kita kerana kita berjaya. Tetapi itu bukan alasan untuk kita menjadi lemah dan tidak berdisiplin. Ayuh teruskan cipta sejarah kita sendiri. Biar kita telah tiada nanti, orang akan kenang kebaikan kita. Walaupun hidup ini hanya sementara, tp tu bukan alasan untuk tidak berusaha. Allah suka orang yang bersangka baik dan berfikiran positif. Guru yang HEBAT akan melahirkan murid yang HEBAT jugak. Tu prinsip saya. Terima kasih semua yang menyokong karier saya. Saya hanya manusia biasa yang ada kelemahan juga. Keep it up and dont give up yea....Gambar di bawah di Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 2015 di MAEPS Serdang Selangor bersama staf PSIS yang turut sama saya cemerlang. Ini adalah batch saya yang sama2 buat program dengan saya.Bersatu kami lebih HEBAT dan terus CEMERLANG.






















Blog Viewer

NAFEESA HOME

NAFEESA HOME terletak berhampiran dengan Pantai Teluk Kemang yang terletak di Port Dickson, Negeri Sembilan. Terletak di Taman Selayang, Telok Kemang, Port Dickson. Rumah Teres 2 tingkat untuk sewa harian. Jaraknya cuma 1 km ke pantai Telok Kemang. Berhampiran dengan kedai makan, kedai runcit, stesen minyak, pasaraya Mesra, pasaraya Family Store dan pantai. 1 km ke highway Port Dickson-Seremban. Hanya 10 km ke selatan bandar Port Dickson. Berdekatan dengan kawasan perkelahan iaitu pantai Teluk Kemang. Pantai ini popular di kalangan penduduk Johor, Selangor dan Kuala Lumpur. dan lain-lain untuk mandi-manda terutama pada hujung minggu.Maklumat lanjut,layari nafeesahome.blogspot.com

POLI BADGES

POLI BADGES

FOOTBAL BADGES

FOOTBAL BADGES
There was an error in this gadget
There was an error in this gadget
 

JDT-BANGSA JOHOR

JDT-BANGSA JOHOR

About